Sunday, November 29, 2009

ای بسیجی ای که مردم رو با باتوم می زنی ... این چند خط رو بخون ...

پيامبر در اواخر عمر روزى به مسجد رفت و در ضمن خطابه فرمود. «خدا سوگند ياد كرده‏است در روز جزا از ظلم هيچ ظالمى درنگذرد، اگر به كسى از شما ستمى از من رفته و از اين رهگذر حقى بر ذمه من دارد من حاضرم به قصاص وعمل متقابل تن بدهم». از ميان مردم شخصى بنام «سوادة بن قيس» بپا خاست وگفت يا رسول الله «روزيكه از طائف برمى گشتى وعصا را در دست خود حركت مى‏دادى به شكم من خورد و مرا رنجه ساخت». فرمود «حاشا كه به عمد اين كار را كرده باشم. معهذا به حكم قصاص تسليم مى‏شوم» فرمان داد همان عصا را بياورند و به دست «سواده» داد و فرمود «هر عضو بدن تو را كه خسته است به همان قسمت از بدن من بزن و حق خود را در همين نشأة دنيا از من بستان» سوادة گفت نه نه، من شما را مى‏بخشم. فرمود «خدا نيز بر تو ببخشد»(1)


(1) بحار الانوار باب وفات النبى.

posted by Sabz @ 9:08 AM  

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home